sobota, 11 listopada 2017

Ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg


Ćwiczenia rozciągające nie są szczególnie popularne. Dlaczego? Otóż są one bardzo ciężkie do wykonywania, zwłaszcza na samym początku, kiedy dopiero co zaczynamy ćwiczyć. Jeżeli przez dłuższy czas się nie ruszaliśmy, to nasze mięśnie są w stopniu znaczącym zastygłe, a tym samym nie potrafimy się prawidłowo rozciągnąć. Dopiero z czasem, gdy zaczynamy ćwiczyć, coś w tym względzie się zmienia. Najlepszym sposobem jest rozciąganie mięśni, które zapewni nam zwiększenie ruchu w stawach, lepsze ukrwienie mięśni oraz wzmocnienie ścięgien. Niektórzy trenerzy są zdania, że rozciąganie mięśni odpowiedni świetny sposób na odstresowanie się, nie mówiąc już o dbaniu o własne ciało i sylwetkę. Bardzo ważne jest to, że ćwiczenia rozciągające są wykonywane po wysiłku. Dlaczego? Przede wszystkim istotne jest to, że rozgrzane ciało lepiej się rozluźnia. Tym samym praktycznie niwelujemy jakąkolwiek groźbę wystąpienia urazów czy też kontuzji.

środa, 11 października 2017

Odchudzanie


Generalnie każda osoba marzy o tym, aby odpowiednio wyglądać i mieć idealną sylwetkę. Niestety, spora część społeczeństwa ma z tym znaczące problemy. Dlatego też odchudzanie to temat, który nieustannie powraca. Przede wszystkim już na początku warto sobie uświadomić, że istnieje kilka zasad zdrowego odchudzania. Powinniśmy się z nimi zaznajomić, aby nie popełnić pewnych błędów. Odchudzanie wydaje się tematem dobrze znanym. Doświadczenie w tej mierze posiadają głównie kobiety, ale wiele z nich popełnia kilka podstawowych błędów. Jeśli chcemy schudnąć, to trzeba pamiętać, by odpowiednio traktować własne ciało. Powszechnie stosowane diety redukcyjne, nie są odpowiednią drogą. Generalnie prowadzą one donikąd, pomimo tego że efekty są bardzo szybkie. Niestety za spektakularnymi efektami, idzie cała masa komplikacji. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że efekty diety są widoczne na bardzo krótki okres czasu. Najlepszym rozwiązaniem dla osób odchudzających się jest racjonalna dieta.

poniedziałek, 11 września 2017

Odchudzanie jako długotrwały proces


Odchudzanie od zawsze było tematem budzącym spore kontrowersje. Dlaczego? Istniała bowiem i istnieje cała masa teorii na ten temat. Niestety nie wszystkie są do końca prawdziwe. Bardzo istotne, a raczej najważniejsze jest jednak to, że odchudzanie to coś, co wymaga niezwykle dużego samozaparcia oraz uporu. Co ciekawe, na rynku istnieje cała masa środków, które według zapewnień producentów, w pewnym stopniu są nam w stanie ten proces ułatwić. Czy to w ogóle realne? Generalnie mawia się, że tajemnicą tak zwanych środków na odchudzanie, jest ich skład. Jednakże nie dajmy się oszukać. Przecież łykanie rozmaitych preparatów, nie spowoduje, że nagle zaczniemy chudnąć. Tak naprawdę rezultaty mogą nam przynieść jedynie regularne ćwiczenia oraz odpowiednio zbilansowana dieta. Bez wysiłku fizycznego, nie osiągniemy żadnych efektów. Mało tego, do treningu należy zawsze dodać odpowiednie odżywianie. Jeżeli bowiem chcemy schudnąć, to pewnych rzeczy po prostu nie należy jeść.

piątek, 11 sierpnia 2017

Preparaty odchudzające


Dzisiaj na rynku dostępna jest cała masa preparatów, które według producentów mają nam pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Warto jednak już na początku uświadomić sobie, że nie zrzucimy ich, jeżeli będziemy jedynie łykać tabletki. Tabletki wspomagające odchudzanie, mogą nam jedynie nieznacznie pomóc. Jeżeli już zdecydujemy się je łykać to na co należy zwrócić tutaj uwagę? Otóż przede wszystkim chodzi o to, by przyjrzeć się dokładnie składowi i substancjom, które takie preparaty zawierają. Dziś w sklepach dostępnych jest sporo produktów, a w zasadzie pseudoproduktów. W tabletki na odchudzanie na ogół pakuje się sporą ilość tak zwanych wypełniaczy, mających hamować nasz apetyt. Nie wszystkie z nich są jedynak zdrowe. Najważniejsze jest więc to, by zawsze zwracać uwagę na ich skład. Na ogół w większości produktów znajduje się L-karnityna. Substancja ta jest niezbędna do wytwarzania energii. Dzięki niej następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Ponadto l-karnityna poprawia naszą wytrzymałość i obniża poziom cholesterolu. Oczywiście całość dołożona do odpowiedniego treningu, może nam wspomóc proces chudnięcia.

sobota, 6 maja 2017

Regeneracja podczas snu - jak to działa?

Regeneracja podczas snu - jak to działa?

Sen – wszyscy wiemy jak jest nam potrzebny do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Sen dba o nasze samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Często zadajemy sobie pytanie jak naprawdę sen wpływa na nasz organizm. Najlepszą odpowiedzią w tym przypadku są skutki jego niedoboru, bo przecież sen to samo zdrowie. 

Powolność i bóle głowy 


Zazwyczaj początkowe objawy niedoboru snu to bóle głowy, brak koncentracji i drażliwość. Mogą pojawić się też problemy z pamięcią i zaburzenia mowy. Im dłużej nie śpimy, tym stajemy się słabsi. W skrajnych przypadkach zdarzają się zasłabnięcia i omdlenia. 

Zaburzenia 


W przypadku braku odpowiedniej ilości snu mogą wystąpić problemy z układem trawiennym, gdzie narażeni jesteśmy np. na zapalenie jelita grubego. Zaniża się również odporność na infekcje. Cierpi również nasz wygląd – w tym włosy, skóra i paznokcie. 

Poważniejsze dolegliwości 


Niedobór snu zwiększa ryzyko takich chorób jak cukrzyca, czy choroby serca, a także układu krążenia. Często występują też problemy z nadciśnieniem. Brak odpowiedniej ilości snu to także zwiększone ryzyko nowotworów. 

Zdrowy sen dla zdrowej psychiki 


Konsekwencją braku odpowiedniej ilości snu jest gorsze samopoczucie, nastrój, który często jest początkiem depresji. Co ważne jednak jednym z początkowych objawów tej choroby jest właśnie bezsenność. 

Mniej charakterystyczne objawy 


M.in. nadprodukcja moczu, oraz przyrost masy ciała. Odwrotnie może pojawić się również brak apetytu.

sobota, 15 kwietnia 2017

Jak łatwo ułożyć jadłospis na tydzień?

Jak łatwo ułożyć jadłospis na tydzień?

Dieta w wielu przypadkach nie jest jedynie zrzuceniem kilku zbędnych kilogramów. To często zmiana stylu życia, a ściślej sposobu odżywiania. Co zatem zrobić, by nie pogubić się w odpowiednim liczeniu zjedzonych kalorii? Tu rozwiązaniem okaże się dobrze przygotowany jadłospis, a jak on powinien wyglądać? 

Rozwiązaniem tabelka 


Jadłospis na tydzień warto jest rozpisać w formie tabelki. W takiej tabelce wpisujmy posiłki. Przykładowo – śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Do każdego posiłku wpisujemy ulubione, zdrowe dania. Ze względu na największą ilość kalorii zaleca się zaczęcie od obiadu. Przy każdym daniu warto zapisywać ilość jego kalorii. 

Jak jeść?


W przypadku zdrowej diety nie tylko chodzi o to, by mniej jeść. Ważne, aby Twoje posiłki były regularne i zróżnicowane. Staraj się więc, by Twoje posiłki były urozmaicone. Nie zaleca się przygotowywanie tych samych dań przez dwa dni. Niezwykle ważna jest też stała pora Twoich posiłków. W związku z tym jeśli masz nienormowany czas pracy zamiast zamawiać jedzenie z restauracji zabierz przygotowaną przekąskę z domu. Pamiętaj też, by kolacje jeść nie później, niż dwie godziny przed snem. 

Co daje jadłospis? 


Pozwala nam na szczegółowe rozplanowanie naszej diety, dzięki czemu jesteśmy bardziej konsekwentni. W wyżej wspomnianej tabelce można zapisywać też ilość spożytych kalorii w ciągu tygodnia. To pomoże Ci wprowadzić do diety ewentualne zmiany, które dadzą lepszy efekt. Będziesz też mieć stały wgląd co do tego jakie produkty kupić.

piątek, 14 kwietnia 2017

Trzy ćwiczenia na zdrowe plecy



Aktywność fizyczna w wielu przypadkach redukuje dolegliwości kręgosłupa. Nie każde ćwiczenie przynosi jednak oczekiwane skutki. My postanowiliśmy więc przedstawić pięć sprawdzonych ćwiczeń na obolałe plecy.

Zadbaj o odpowiednią regenerację


Zanim jednak o konkretnych ćwiczeniach krótko o tym jak ważny jest dobry wypoczynek, zwłaszcza w czasie snu. W tym wypadku warto sięgnąć po cieszące się w ostatnim czasie dużym zaufaniem poduszki medyczne do spania. Dzięki nim zachowasz naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje ciała w czasie snu. Ponadto rano obudzisz się wypoczęty i gotowy do działania bez bólu w okolicach pleców, szyi i karku. Więcej o zdrowotnych właściwościach poduszek przeczytasz tutaj.

Ćwiczenia na bolące plecy – trzy przykłady


Kładziemy się na plecach, a następnie uginamy nogi w kolanach. Należy zwrócić uwagę, by tworzyły kąt prosty. Następnie ręce rozkładamy tak szeroko, by oprzeć się wyłącznie na barkach. Pośladki napinamy jednocześnie wypinając je do góry tak, że barki i biodra ustawiają się w linii prostej. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Kładziemy się na boku. Opieramy się na przedramieniu. Zwracamy uwagę, by było zgięte pod kątem prostym względem ręki. Utrzymując kręgosłup w jednej linii z nogami unoś wyprostowaną nogę do poziomu. Wykonujemy po 5 powtórzeń na każdą nogę. 

Półbrzuszki - czyli zamiennik dla tradycyjnych brzuszków, które w przypadku chorego kręgosłupa nie są dobrym pomysłem. W tym celu należy ugiąć nogi, zahaczając je o drabinki, a następnie unieść tułów do takiej wysokości, by barki znajdowały się wysokości kolan.